E-commerce Nieuws

Nieuwe visuele identiteit voor 40 webshops DPG Media eCommerce van DotControl

DPG Media eCommerce heeft de nieuwe visuele identiteit en architectuur van 40 webshops geïntroduceerd. In plaats van een uniforme webshop heeft elke mediatitel nu een webshop die zowel qua uitstraling als (ticket)aanbod aansluit bij de titel en de doelgroep. Met de nieuwe look, het gesegmenteerde aanbod en de high-end architectuur wil DPG Media beter inspelen op ontwikkelingen in de markt en nog sneller nieuwe technologieën adopteren.

Ramona van der Kruijff-de Bruin, Campaign & Brand Manager DPG Media eCommerce: ‘Rebranding webshop was noodzakelijk’

Aanleiding voor de ingrijpende metamorfose is de door Corona versnelde digitalisering, de uitbreiding van het portfolio sinds de overname van Sanoma Media Nederland en de monolithische structuur van de oude webshop. Ramona van der Kruijff-de Bruin, Campagne & Brand Manager DPG Media eCommerce: ‘Om het toenemende aantal bezoekers een betere customer journey en een beter aanbod te kunnen bieden, was een rebranding van de front- en backend noodzakelijk. Het nieuwe platform was nodig omdat we gewoon op het plafond van de oude webshop zaten. Niet alleen op het gebied van ontwerp, schaalbaarheid en onderhoud, maar ook om onze digitale ambities en het versterken van online te realiseren. Door elke winkel een eigen inrichting en architectuur te geven, kunnen we onze 800.000 unieke bezoekers per maand een naadloze en uniforme klantervaring bieden in alle verschillende webshops.’

Loes Cramers, Product Owner DPG Media eCommerce: “Meer snelheid, stabiliteit en flexibiliteit”

Volgens Loes Cramers, Product Owner DPG Media eCommerce, is de belangrijkste technische verandering in de architectuur de verandering van een groot, complex en monolithisch e-commercesysteem naar een schaalbare en flexibele microservices-oplossing. Cramers: “Door de voor- en achterkant te scheiden, hebben we een grote sprong voorwaarts gemaakt op het gebied van snelheid, stabiliteit en flexibiliteit. Daarnaast hebben we op basis van klantfeedback en uitgebreid kwalitatief en kwantitatief onderzoek ook de front-end een flinke metamorfose gegeven.’

Via DPG-media
DPG Media is het grootste mediabedrijf van Nederland. Het portfolio bestaat uit nationale, regionale en lokale merken: AD, Aldipress, ADR Nieuwsmedia, Ariadne at Home, AutoWeek, AutoTrack, Brabants Dagblad, Bladcadeau, BN DeStem, Brocante Special, Bruno Press, Donald Duck, Eigen Huis & Interieur, Eindhovens Dagblad , Feeling Wonen / Gael Maison, De Gelderlander, Hardware Info, Flair, Flow, GTO, Trouw, hettestpanel.nl, Ik ga Bouwen / Je Vais Construire, indebuurt.nl, Independer, Intermediair, In de Wolken Festival, Katrien, Kek Mama , Libelle, Libelle Zomerweek, magazine.nl, Margriet, Margriet Winterfair, MyChannels, Nationale Vacaturebank, Nouveau, NU.nl, de Ondernemer, Ouders van Nu, Panel Inzicht, Het Parool, proefabonnenementen.nlolder, Pro Shots, PZC, Reclamef. nl, Sportnieuws.nl, de Stentor, Stijlvol Wonen / Pure Maison, Story, Tijdschrift.nl, Tina, TotaalTV, Tubantia, Topics, Tweakers, Veronica Superguide, Viva, Viva Mama, VIVA 400, de Volkskrant, vtwonen / vtdéco, vt Woon- en designbeurs, Wonen Landelijke Stijl / Maisons de Charme, Qmusic, Zo Zi t Das en vele huis-aan-huiskranten.

Gerelateerde Artikelen

Back to top button