E-commerce Nieuws

TV-uitgaven in e-commerce stijgen met 50 in 5 jaar

Het eerste deel van de analyse betreft de bruto media-uitgaven. In vijf jaar tijd zijn de uitgaven van e-commercebedrijven aan tv-reclame met 50% gestegen. Uit de analyse van Nielsen blijkt dat e-commercebedrijven in de eerste drie kwartalen van 2020 bruto 254 miljoen euro aan tv-reclame hebben uitgegeven. Het grootste deel (€ 229 miljoen) heeft betrekking op tv-commercials, de rest (€ 25 miljoen) op billboards.

Bron: Nielsen (eerste drie kwartalen per jaar)

Door de coronacrisis is de groei van e-commerce versneld

Marketingexpert Mark Ritson maakt onderscheid tussen ‘flex’-bedrijven die profiteren van de Corona-crisis, zoals online retailers, ‘freeze’-bedrijven die zwaar te lijden hebben, zoals touroperators, en ‘fix’-bedrijven die gefocust zijn op de Corona-crisis. pas crisis aan via uw aanbod. Logischerwijs zouden de uitgaven van flex-e-commercebedrijven de afgelopen vijf jaar met een percentage hoger moeten zijn dan de gemiddelde 50% van alle e-commercebedrijven. Dit is ook het geval in de volgende figuur. Voor flex e-commerce bedrijven is de stijging maar liefst 125% over de afgelopen vijf jaar: van 81 miljoen in 2020 is de groei van de tv-bestedingen voor de flex e-commerce bedrijven versneld. Aan de andere kant laten de bevroren e-commercebedrijven, niet verwonderlijk, een daling van 18% zien in vijf jaar, voornamelijk veroorzaakt door COVID-19 in 2020.

Bron: Nielsen (eerste drie kwartalen per jaar)

Vinted grootste e-commerce tv-adverteerder

Verdere conclusies uit deze analyse zijn dat televisie, internet en kranten de belangrijkste mediatypes zijn voor e-commercebedrijven, dat de mode-industrie anno 2020 met een bruto-omzet van 52,8 miljoen euro in de top drie van grootste e-commerce tv-adverteerders staat is kwartalen en de tweedehands kleding verkoop app Vinted is de grootste tv-adverteerder met een bruto besteding van 31,3 miljoen euro in de eerste drie kwartalen.

Gerelateerde Artikelen

Back to top button