Is LinkedIn nu goed voor SEO?
Als LinkedIn een rapport heeft dat geplaatst gaat worden, dan is LinkedIn nu goed voor SEO. Hij wordt een “SEO-tool” genoemd. Mijn mond veel werkelijk open van, zoveel misvattingen in 1 rapport.
LinkedIn een SEO-tool?
Een “tool” is in de context van de SEO-applicatie en een digitaal rapport dat ooit wordt gebruikt. Veelal voor een deel van de analyse. Dat is LinkedIn nog nooit gezien. Ik kan dat door de auteur van zijn rapport echt op een andere manier doen.
Ik zie dat de auteur geen LinkedIn-rapport heeft dat ik aan de SEO zou willen toevoegen. Dat is echt niet het geval. Niet in directe zin. Een link naar social media is standaard nofollow en in dit geval is de linkjuice rood. Dat hij ooit leest mee naar je website krijgt, zal waarschijnlijk. Al kan groot niet volgen.
Wat is hij aan de hand?
Kennelijk heeft LinkedIn ergens later weten dat de ooit gepubliceerde plaats op het platform ook kan worden gelezen door mensen die niet ingelogd zijn op LinkedIn. Dit is niet bekend, het is alleen bekend als het woord van mijn telefoon komt op Google en dan zijn meldingen van profielen op Facebook niet te zien. Ik wil eerst inloggen en dat wordt nu gepubliceerd totdat rapportages op LinkedIn niet meer nodig zijn.
En dus schreef iemand op LinkedIn dit rapport:
Wat nu werkt met de koppeling is met SEO, is mijn echte probleem. Google kon rapporten al indexers, avenues kun je nu dus vanuit de zoeresultaten doorklikken om het report te lezen. Afhankelijk hiervan zal er geen echte reactie van de reacties zijn.
Het feit dat ik deze screenshot kon maken, is het bewijs. De auteur heeft mij op LinkedIn en een directe link kon dit bericht zien zien. Via Google kreeg ik het rapport helaas nooit gevonden. Het is je nog niet geïndexeerd en de vraag is ook van dat gaat geuren. Ik kan maar een paar LinkedIn-rapporten vinden in Google.
Dus: laat het me weten als je later inlogt. Leuk. Inventarisatie op SEO: nul. Het gaat hier om LinkedIn-rapporten. Je raiset zelf niks aan voor de vindbaarheid van jouw website. Ja, elk LinkedIn-rapport is direct beschikbaar, SEO-technisch zijn er niet meer dan één.
“Verkeer en conversie naar elke site of winkel”
In het rapport schrijft hij: “Wat de kans is om verkopen te genereren en conversies naar elke site van de winkel mag duidelijk zijn. Gaaf!” Euh… nee. Wil:
- Eerste zou iemand ooit LinkedIn moeten vinden, daarvoor moet het al goed vindbaar zijn in Google
- Iemand wil doorklikken naar een reportage over wat er aan de hand is
- Iemand zou graag een melding op de deur willen hebben klik op de website, daar zouden ze heen gaan als er een link op de website in de stad zou staan
Het is slechts een kleine garantie op de website. Laat staan op conversie. En hoe klikt de deur eigenlijk?
Hoe klikt hij op de deur?
Allereerst het dus de vraag hoe hij al doorklikte naar een reportage op LinkedIn. Dan is er in elk rapport nog een deurklik op een link. Hoe vaak klik jij door via een link in een artikel dat je leest? De meeste mensen lezen in de nabije toekomst een artikel. Dat is niet anders dan LinkedIn op een website.
Een LinkedIn-bericht vol misvattingen
Het stuk staat dus vol misvattingen. Los van bovenstaande, artikelen op LinkedIn al geïndexeerd. Posts misschien ook al, dat weet ik zelfs niet. De echte verandering is dat mensen ooit in artikelen rapporteren omdat ze het gebied ingelogd kunnen verlaten. Zelfs hetzelfde vattend alle misvattingen:
- Een SEO-tool Gebruikt voor elke taak, voldaan en geanalyseerd, die is opgenomen in de lijst met SEO-waarden en een SEO-factor
- LinkedIn is een SEO-factor gewordenje wilt het niet manipuleren zoals andere sociale media
- Een rapport dat in een zokmachine verschijnt, is een SEO-factor
- Het lijdt niet gegarandeerd tot mij verkeer en gesprek
Het keke is wel dat er op het moment van Schrijven maar liefst 120 mensen het artikel ‘interessant’ hebben gevonden. Denk je dat mensen het direct aan dan oorlogsheid zijn?
De volgende twee tabbladen wijzigen de inhoud hieronder.
Volbloed Fries, ontvangen te Apeldoorn. SEO- en conversiespecialist bij Optimus Online en zijn 2019 eigendom van SEOnieuws.com. Gebiologieerd door online marketing en het scripts van zoekmachinevriendelijke webteksten.