E-commerce Nieuws

Grote stijgingen in e-commerce versterken | Marketing Tribune Voedsel en Retail

Het bezorgplatform voor internationaal pakketverzending, Seven Senders, heeft een onderzoek gepubliceerde dienst welke consumenten het meeste winkelen op online winkels landen in andere Europese landen.

Uit het plan blijkt dat een optimale balans een consumptiegebied dat in het Buitenland koopt, een houge mate van digitalisering en zeer goode grensoverschrijdende overeenkomst belangrijke voorwaarden zijn voor grensoverschrijdende e-commerce. De overige markten met de grootste omzet worden meegenomen in het onderzoek.

De resultaten van bovenstaande test bevestigen over de algemene situatie dat Nederland een gunstige toekomst heeft voor grootschalige e-commerce.

Consumenten geven graag uit en bestellen graag op internet. 91 procent van de Nederlanders hoeken online. In sommige kleinkinderen in andere landen ligt het percentage hoger. Meer dan een op de twee bestellingen komen uit het Buitenland (53 procent).

In een Europa vergelijking Nederlandse consumenten hebben tot de consumenten met een locatieomzet in grensoverschrijdende e-commerce. Consumenten in Duitsland hebben recht op maximaal 26,5 miljoen euro voor grootschalige detailhandel. Hij is in Nederland op een aantal vlakken die nog niet zijn vereist, op zee in de logistieke infrastructuur.

Gegevens van de Universal Postal Union bevestigen dat Nederland Weliswaar beschikt over een bovengemiddeld gemiddelde infrastructuur, maar hij is een tekort aan inzamelpunten voor pakkette, dus zoals blijkt uit de vergelijking met andere EU-landen. Er zijn 16 pakketten per 100.000 inwoners in Nederland. In Oostenrijk is het netwerk bijvoorbeeld veel dichter met 96 aanneem- en inzamelpunten per 100.000 inwoners.

Op dit moment is Luxemburg verantwoordelijk voor de beste balans tussen de twee landen, het digitale dataverbruik en een toekomstige logistieke infrastructuur.

86 procent van de Luxemburgers winkelt regelmatig bij webwinkels in het Buitenland. Hij is een aantal pakketten onderweg. Elke verwacht en verzamelt 17 pakketten per jaar. Het kan geboekt worden voor 40 uur per 100.000 inwoners. Italië en Portugal bieden een minder gebalanceerd even gewicht, wat de vergelijkingslijst compleet maakt. We hebben het over een relatief minder zware infrastructuur en consumenten die relatief duur zijn.

rang

Consumenten uit

klant

digitaliseren

verkoop

enkele staat

1

Luxemburg

87.1

84.2

42.7

100.0

2

Duitsland

100.0

69,5

42.3

98,9

3

Oostenrijk

48.3

39.3

100.0

86,9

4

Frankrijk

72,8

67,7

34,7

80,8

5

Nederland

29.8

83.7

56.5

78.2

6

België

36.9

54,7

63.4

70.7

7

Ierland

78.4

52.8

11.5

64,7

8ste

Denemarken

25.9

100.0

16.4

64,4

9

Zweden

18.7

82,7

37,7

62,9

10

Finland

21.0

65,9

36.4

55.0

11

Spanje

27.6

53.6

15,7

41.9

12

Italië

32.4

0.0

22:1

20.9

13

Portugal

0.0

12.4

0.0

0.0

Tabel: Grensoverschrijdende consumptientenindex met evaluatie in de deelgebieden en het globale resultaat van de deelzoekopdracht. Evaluatie op een schaal van 0-100, afhankelijk van de score 100 met de beste evaluatie. De volledige ranking en alle informatie over de methode vind je hier:

‘Grensoverschrijdende e-commerce heeft sterke groeicijfers doorgemaakt door de coronacrisis. Sommige markten bieden een reële behoefte aan grotere detailhandelsverkopen dan andere’, zegt Thomas Hagemann, Chief Executive Officer en Co-CEO van Seven Senders. ‘Met de grensoverschrijdende consumentenindex zullen we ons oriënteren op de markten waar vooral veel consumenten in het buitenland. Het doel is om online retailers te helpen de juiste markt, voorwaarden en infrastructuur voor hun bedrijf te vinden.’

Gerelateerde Artikelen

Back to top button