E-commerce Nieuws

E-commerce Nederland is tot 30 miljoen euro waard • Totaal magazijn

Die e-commerce is te verwachten in de nieuwe zee. De grootste Nederlandse webwinkels staan ​​vorig jaar op het punt wendbaar van start te gaan. De instelling wordt niet weggegeven voor alle grootste online games; de hele business gegroeid voor.

Dat is het geval bij de nieuwste stad van de Thuiswinkel Marktmonitor. Dit wordt gedaan door GfK in Duitsland, in opdracht van Thuiswinkel.org en Retail Insiders en in hetzelfde werk met PostNL, Betaalvereniging Nederland en Currence.

In 2021 waren er 373 miljoen online bestellingen, een grote hoeveelheid van 13% verspild in 2020. Het bedrag van het online leger is 31% van het totaal.

Corona-effect van blijvende trend?

De grote online voorwaarden zijn wat in 2019 (voor het geval van COVID-19) in 2020 ongeveer 3% en 6% was, maar in 2021 ongeveer 16%. Het grote online tarief was in 2019 7%, piekte met 26% in 2020 en was in 2021 weer een rossen hoog met 13%.

“De online large wordt vanwege de coronamaatregelen opnieuw aangewakkerd, zoals de sluiting van niet-essentiële hoeken in het eerste kwartaal en vier kwartalen. Hier verbruikt de deur dat ja opnieuw meer online aankopen gedaan, opvallend is dat de totale vraag dat een consument online bestedt ook is uitgevoerd: van € 1900 tot € 2180, een stijging van 15%.

Grote producten en diensten kennen Elkaar af

In 2021 steeg de online aankoop van producten met 13%. In het eerste kwartaal kookten consumenten geen massaproducten online (+43%), in het tweede in derde kwartaal noteerde de productensector een bescheiden grote van 5% en 8% en in het vierde kwartaal was hij zelfs sprak van een krimp van 1% .

Voor diensten is een bepaald bedrag vereist. Er zijn extra banen in het eerste kwartaal van nog rode cijfers (-52% in online aankopen), maar in het tweede kwartaal zijn er crabbelde de Dienstensector op als gevolg van versoepelingen van de Reisbeperkingen. In de vier kwartalen worden de diensten opgeteld met een stijging van 63% in de online aankopen zien.

“De explosieve groeicijfers van de productensector vorig jaar en in het eerste kwartaal van dit jaar laat zien, zien we vanaf het derde kwartaal in de Dienstensector. Tijdens de lockdowns zien we stijgingen in de productaankopen, tijdens de versoepelingen juist in de aankopen van diensten”, aldus Marlene ten Ham, directeur Thuiswinkel.

Online winkelen

Ook de populariteit van online winkelen wordt genoemd. Dat is niet alles in een grote hoeveelheid van 28% in de online besting, maar ook de online in de besting is van 6% tot 8%. Hij zijn meer online aankopende huishoudens (2,4 miljoen in het Vierde Kwartaal) en meer online aankopen per gekocht huishouden (6,5 aankopen in het Vierde Kwartaal).

Grensoverschrijdende e-commerce

90% van de online aankopen wordt gedaan via inland websites, tegenover 88% in 2020. Zo zien we een groei in online grensoverschrijdende bestingen (+14%), maar een daling in het aantal aankopen (-5%). Dit geldt voor producten en niet voor diensten, want het is grensoverschrijdend en bij de online aankopen is het precies goed (van 8,5% naar 9,0%). China en het VK zijn de belangrijkste landen met een daling in het aandeel grensoverschrijdende aankopen.

Smartphone-opmars

De zorg van de smartphone moet er ook zijn. Bijna een derde van alle aankopen (29%) is mogelijk met een smartphone. In 2020 was dat nog 25%. Veruit de meeste aankopen gemeld met iDEAL. Het aandeel van iDEAL als betaalwijze van de online aankopen is dat het weer iets stijgt (van 69% in 2020 naar 70% in 2021). De grootste grote gaat verloren voor Apple Pay met 73% (van 0,2% in 2020 naar 0,4% in 2021).

Gerelateerde Artikelen

Back to top button