E-commerce Nieuws

Complete e-commerce en micro-fulfilment kunnen worden aangepast aan logistieke eisen • Totaal magazijn

Dat stelt CBRE Nederland, op verzoek over de ontwikkeling van logistieke knooppunten in Nederland, in een sectorrapportage. Door de masse online aankopen én hoge verwachtingen van de bezorging (praten over flitsbezorgers zo sel groeien), is het voor retailers en papieren spelers te zaak om dicht bij de consument dus zitten – in de stad dus.

Last mile alles

De last mile delivery wordt daarbij doorslaggevend. Vanuit strategisch gepositioneerde distributiecentra in stadsknooppunten is het mogelijk klanten snel en efficiënt uit hun spullen te voorzien. Dit is nog niet alles: de grotere afstand is ook bekend van een correlatieduurseisen van gemeenten te voldoen. Er zijn elektrische (vracht)auto’s van (bak)fietsen voor nodig, en die kunnen nu iets minder groot zijn dan overbruggen dan grote, beschadigende vrachtwagens.

stadsknooppunten

De hoekpositie loopt op.Dit biedt cansen – beter weergegeven: Ruimte – voor logistieke partijen. Retail eigenaardigheden en veel voorkomend kunnen een aantal hoekmeters hebben die flexibeler zijn dan picks gemaakt voor logistieke processen, of zelfs de hele ruimte herbesten als last mile hub. Daarnaast zijn de grote winkellocaties interessant voor stadsknooppunten. Deze GDV/PDV-locaties zijn bedoeld om voor klanten beschikbaar te zijn in het magazijn, in de nabijheid van de stad. Wel is hij vaak een afwisseling van het bestmmingsplan nodig voordat zo’n Plek kan dienen als stadsknooppunt.

De prijzen voor logistieke locaties staan ​​open voor wie meer consumeert in Korte tijd mee bereikt – en er zijn mogelijkheden om te overwegen. Dit wordt gezien als een kwestie van strategisch belang. Geld voor de opbrengstspreiding tussen GDV/PDV-locaties in logistieke regels, het fors is uitgevoerd. Hierdoor wordt het aantrekkelijk om een ​​ruimte wordt uit te, of te transformeren dead cityhub.

flitsbezzers

Noch flitsbezorgers met hun donkere winkels als e-tailers met horizontale hoeken, hebben hun pijlen gericht op de ontvangst van de consument. In een jaar tijd is het een aantal donkere winkels vertienvoudigd. Donkere winkels, in kleine minimagazijnen van flitsbezorgers, verhogen twee afzonderlijke verkopen, van grote hubs in Amsterdam tot bijna honderd locaties in 35 steden.

Online winkelen

Aan de hand van de geëxplodeerde grote en grote rossen, de grootste vraag naar online boot-supp-bezorgservices, blijkt uit hetzelfde onderzoek dat e-tailers expansiekansen zien door uit te verbeteren met ‘offline’ hoeken. Zee in 40 baanhoeken zoals Ace & Tate, Coolblue en Fietsenwinkel[.nl] hebben al financiële instellingen in Nederland. In tien jaar tijd webwinkels 140 winkelvestigingen geopend.

Deze trends zijn te wijten aan de ontwikkeling van online winkelen in een nieuwe fase. Enerzijds woord met flitsbezorging ingesteeld op rossen eerder afgeleverd. zien ziene-tailers kansen om hun service te verreden en een totale afwikkeling van het te bieden door de inzet van mogelijke hoeken.

Naast veranderingen aan een object wordt het ook ontwikkeld in het belang van consumptie. Lockdowns opgeheven na 2 jaar lijden tot een exponentieel groot aantal bestellingen online (en retouren). In totaal wordt 20 procent van onze beste voorwaarden online gegeven. Nederland is daar leger én van de Koplopers in de Werld. That zal natuurlijk licht terugzakken in de nabije toekomst, vanaf 2025 zal het historisch hoog niveau van 2021 been overstegen. In 2030 waren er 30,4 procent van de totale hoek beste voorwaarden online.

Daarnaast wordt de consumptier rikting pakketdiensten. Van flexibele aflevertijden tot leveren op dezelfde dag en van goedkope tot duurzame pakketbezorging: ditkens verder aangerpte verwachtingspatroon lijdt aan veranderingen in het logistieke netwerk. De naar onderzoeken locaties die in de directe omgeving van genoeg consumenten vragen vragen.

“Wanneer bijna een derde van de Nederlandse retail-bestedingen online gaat vinden, heeft dit gevolgen voor mobiliteitsstromen in de stad. Vanuit het perspectief op wonen in de stad had hij moeten nadenken over de structuur en richtingen, maar hij wist ook dat er een logistiek netwerk zou komen in het gebied rond de stad”, aldus Jim Orsel, Hoofd Industrial & Logistics bij CBRE. “Dat houdt concreet drie dingen in. Allereerst moet de logistiek geregeld worden in grote woningbouwplannen op de bedrijventerreinen. Dan zou het moeten gaan met planningsplannen voor GDV/PDV-locaties, voor plannen om te voorzien in e-commerce en de supply chain van morgen. Tien slots moet de gemeente in de Binnenstad inspelen op het aangepast en het toekomstige bestingspatroon van consumenten, en locaties aanwijzen die dienen als last mile hub van dark store kunnen en onder welke dit dan mogelijk is.”

Gerelateerde Artikelen

Back to top button