Met de nieuwe app kun je geld verdienen met je Instagram foto’s
Met alle gefotoshopte en geperfectioneerde plaatjes is het op Instagram soms moeilijk te beoordelen wat je ooit kunt geloven. Het gemiddelde van de nieuwe app is ongeveer 83 procent van de bevolking die het meest vertrouwt op de toekomst van directe familieleden. Dat is wanneer de start-up slim opbouwt.
De binnenste cirkel
De applicatie biedt bedrijven – denk aan restaurants – een nieuwe manier van marketing. Tot dusver betaalden zij vaak Facebook, Instagram of influencers om hun zichtbaarheid op sociale media te vergroten. Met cirkel werkt dat anders: deze app bevat de gasten van het betreffende restaurant voor je posts op Instagram. Van de vele kleine volgers die hij heeft, doet hij het niet. Iedereen vindt het leuk om mee te doen.
Betalen per like
Het principe werkt als volgt: de cirkel-app wordt gedownload en het Instagram-account wordt gekoppeld. In de applicatie kun je zien bij wilke restaurants, hoeken van andere bedrijven kun je geld verdienen aan je foto’s. Op dit moment is dit alleen nog mogelijk in Amsterdam en Rotterdam, maar het aanbod wordt nog uitgebreid.
Ben jij op één van deze plekken het meest westelijk, dan kun je de foto uploaden via de app. Vervolgens krijg je per like betaald. Hoeveel dat is, bepaalt het bedrijf. Vaak gaat het om twee tot vijf cent per like, met een maximum van 35 euro.
Hij telt een aantal regels:
Geloofwaardigheid
De nieuwe strategie voor de circulaireheid van het bedrijf zou moeten worden opgevoerd, met nieuwe clants als volgeling. Mensen hielden altijd eerder van de mening van hunderdsneller dan van een influencer, dus hij steunde het idee van Cirkle. “Vandaag is niet te verwachten voor iemand die enthousiast is over zijn praktijk”, aldus de app.
Marketeer Amber van Leeuwen, gespecialiseerd in Instagram, is enthousiast over het concept. “Het klinkt als een handige manier om ervoor te zorgen dat clanten iets over je product zeggen. Als zij enthousiast zijn over je bedrijf, waarom zou je daar dan geen gebruik van maken?”
‘Alles is op echt zijn gedaan’
Dat Circle inzet op vertrouwen, is volgens Van Leeuwen – online ook wel bekend als ‘The Social Good Girl’ – helemaal anno 2019. “Online is hij al een tijdje een trend gaande waarbij het draait om ‘echt zijn’. Zelfs platforms die nepvolgers Verkopen passen bij uw marketingmethode met dingen als ‘Bij ons krijg je echte volgers!’ – Terwijl daar niets van waar is. Vertrouwen is belangrijk in het wereldje.”
Toch zou Cirkel dat vertrouwen volgens Van Leeuwen ook gewoon kunnen raken. “Als vriendin X nu iets posten van iets dat zij leuk vindt, geloof ik dat direct. Maar stel dat je weet dat vriendin X geld krijgt, vind ik het dan nog wel tijdelijk? Soms wordt ergens euro’s aanhangt het toch lastig. Gaan mensen hun verhaal dan niet aandikken? Als ergens geld te halen valt, zijn hij altijd mensen die hij een slagje uit zal slaan. Dat moet je natuurlijk zien om te voorkomen.”