Consumenten zijn steeds kritischer over e-commerce verpakkingen • Warehouse Totaal
Online consumenten worden steeds kritischer over e-commerce verpakkingen. Een kwart van de respondenten zegt niet meer online in een winkel te bestellen als het verpakkingsmateriaal moeilijk te recyclen is. Schade wordt ook minder getolereerd.
Verpakkingen moeten minder belastend zijn voor het milieu. Consumenten geven de voorkeur aan gerecyclede verpakkingen; liefst papier en karton en nee Plastic. Dit is het resultaat van een onderzoek in opdracht van DS Smith.
lees ook
30 procent minder karton: Zwitsers verliefd op verpakkingsoplossingen
Beschadigd pakket? verdwenen klant
Ook kwaliteit wordt steeds belangrijker. Een duidelijke meerderheid van de Nederlanders en Belgen zegt minder of helemaal niet online te bestellen bij een bedrijf na ontvangst van een beschadigd product. In 2018 was dat één op de drie.
Benelux kritischer dan buurlanden
Online consumenten worden steeds kritischer over e-commerce verpakkingen. Een kwart van de respondenten zegt niet meer online in een winkel te bestellen als het verpakkingsmateriaal moeilijk te recyclen is. Schade wordt ook minder getolereerd.
Verpakkingen moeten minder belastend zijn voor het milieu. Consumenten geven de voorkeur aan gerecyclede verpakkingen; liefst papier en karton en nee Plastic. Dit is het resultaat van een onderzoek in opdracht van DS Smith.
lees ook
30 procent minder karton: Zwitsers verliefd op verpakkingsoplossingen
Beschadigd pakket? verdwenen klant
Shoppers in de Benelux lijken daarom veel minder toegeeflijk dan het gemiddelde: 40% van de ondervraagde consumenten in Frankrijk, Duitsland, Italië, Polen, Spanje en het Verenigd Koninkrijk overweegt een merk minder of helemaal niet online te bestellen na ontvangst van een beschadigd product.
Toon opmerkingen (0)