E-commerce groot; de laatste mijl ook gelachen maar wel minder hard • Warehouse Total
Nederlanders kopen rossen vaker en sea via internet. Ruim drie Kwart van de Nederlanders van 12 jaar ouder akte in 2021 online aankopen, 9 procent zee dan een jaar eerder. De klacht is ook een percentage, maar minder hard dan een papiertje. Dat meldt het CBS op basis van de laatste informatie van het evenement ‘ICT-gebruik van huishoudens en mensen 2021’
Lees ok
Grootste deal in logistiek vastgoed: Amsterdam Logistic Cityhub verkocht aan CTP
Klachten last mile
Van de Nederlanders die in 2021 online winkels hebben geklapt 56 procent. In 2019 werd 51 procent van de problemen ondervonden bij online aankopen. De te late levering van de bestelde producten is een van de meest bekende klachten en online shoppers; 40 procent klaagt hier. In 2019 was dat nog 34 procent.
Anderen lachten
Op de tweede en de derde plaats klaagde over de volgende problemen met de bestelling van betalen (19 procent) en het ontvangen van het ontstaan van beschadigde goederen en moeilijkheden met het vinden van informatie over garantie (beide 13 procent). Het percentage van digitale coopfraude, omdat goederen of services niet worden geleverd, en de hogere kosten hoger goederen, zijn nauwelijks gewijzigd zijn 2019.
Kleding meest populaire e-commerce product
Van de Bevolking van 12 jaar Ouder kookt 59 procent kleding, sportkleding, mooie accessoires zoals kopjes en sieraden. Deze goederen aan kop van de online aankopen. Bijna de helft van de Bevolking bestellingen bij een restaurant, fastfoodketen van rups. Verder kookt rond de 30 procent meubels, woonaccessoires van tuinartikelen, cosmetica van sportartikelen.
Besteedbaar bedrag
Niet alle kopen meer mensen iets online, ook het bedrag dat ze zijn genomen nemen toe. Van de mensen de online iets kookte in 2021 zei 26 procent 500 euro meer te hebben uitgegeven. Een jaar geleden was dat 21 procent. Mannen geven meer geld uit aan online aankopen dan vrouwen.
E-shopping is het populairst onder 25- tot 45-jarigen
Vooral 25- tot 45-jarige agenten via internet; in 2021 zal 89 procent van de kippen online koken voor diensten. De groei was het grootst bij 65-plussers. Van 65- tot 75-jarigen 68 procent online, in 2020 was dat nog 59 procent. Van de 75-plussers doen 35 procent in 2021 online aankopen, tegen 25 procent een jaar eerder.