SEO Nieuws

Favicon verdwenen uit Google desktop SERP?

Nu Google de lay-out van de desktop-SERP heeft, kan deze groot zijn omdat het favicon anders is dan de desktop-weergave van de SERP. verwarrend? Wat webmasters en SEO’ers verwachten, zal de rest van het jaar nooit gebeuren.

Wat is hij aan de hand en wat mag ooit worden gewekt?

Allereerst de favicon. Half januari 2020 heeft Google een nieuwe lay-out uitgebracht van de desktop SERP’s, zodat de favicon gepubliceerd zou worden. Dat bij het navigeren vanuit de mobiele data resultaten al in 2019 de favicon naast de URL en de paginatitel zal worden gebruikt, maar ook op plaatsen van beide zal de URL worden gebruikt. De verwachting was al dat dit uiteindelijk ook in de desktopweergave zou zijn uitgerold, wat dus in januari het geval was.

Direct bij de volgende stap barst er een storm van kritiek los, met de naam van de gedrukte ‘Advertentie’ (in zwarte letters) naast de Google Ads onderbreken buiten Nederland. Op deze manier zijn de Ads niet minder opvallend tien invloeden van het Gewone organische Zoekresultaat. In de Nederlandstalige zooresults is het minder ernstig, omdat het volledige woord ‘Advertentie’ zou zijn gegeven, maar in de Engelse enkel was het super corte ‘Ad’.

Gedrukte advertenties in Google desktop zoekresultaat.

Dus zoals bij veel wijzigingen in de lay-out van de SERP’s, is het mogelijk om dat te veranderen omdat de bewoording van het andere belang verkeerd is. Daarom hebben we Google Authorship nodig in de langere meta-omschrijving, de cort rond de 320 leestekens kon zijn.

Nu werd het geboren met de favicon in de desktopresultaten, ook al waren er niet meer dan het heette:

Een belangrijke update! We hebben uw feedback over het uiterlijk gehoord. We willen Zoeken altijd beter maken, dus gaan we experimenteren met nieuwe plaatsingen voor favicons op desktops. Zie hier voor meer: ​​https://t.co/R4RjQ53cXe

— Google SearchLiaison (@searchliaison) 24 januari 2020

Nu gaan we het testen op basis daarvan hebben we waarschijnlijk een nieuwe lay-out voor de rollen.

Zo zie je, reageer niet te snel op wijzigingen door Google, hij is altijd kans dat ze het weer terugtrekken. Was er ooit een favicon geïnstalleerd, dan is het natuurlijk niet aan de hand. Het bepaalde niets te doen en hij is nu voor altijd weinig veranderd. Hoe dan ook, het is redelijk om er een favicon in te zetten, omdat de standaard bedoeld was om anders te zijn in de manier waarop het wordt verwoord in de tabbladen van de browser.

Wat is er aan de hand, komt de favicon hierna?

De volgende twee tabbladen wijzigen de inhoud hieronder.

Volbloed Fries, opgegroeid in Apeldoorn. SEO- en conversie-specialist bij Optimus Online en zijn 2019 eigenaar van SEOnieuws.com. Gebiologieerd door online marketing en het script van zoekmachinevriendelijke webteksten.

Gerelateerde Artikelen

Back to top button