Roland Slegers brengt nieuw boek uit over de gevonden achtste de e-commerce; en de zijn voldoende • Magazijn totaal
E-commerce is alleen mogelijk met een configureerbare optie; ook in de logistiek. Ook voor de logistieke sector is e-commerce een belangrijke motor geworden en vice versa. Maar sterke groeicijfers leiden ook tot nieuw ijzer voor de e-fulfilment, de logistiek achter de e-commerce; aan zee op het gebied van duurzaamheid en klantverwachtingen.
Wat is de exacte status van de e-commerce logistiek in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk en Nederland? Wat zijn de logistieke eisen en hoe groot is de noodzaak die moet veranderen? Op de vragen en meer probeerde Roland Slegers, eigenaar van een delivery match antwoord te geven in zijn boek ‘e-Commerce Logistics in Europe, Integrate or Stagnate’.
De professionele e-commerce reis van Slegers begon in 2008 als interim logistiek manager voor Albert Heijn Online. Verder waren er losse papers, logistieke concepten ontwikkeld door retailers, lesgeven door studenten aan de Nederlandse Universiteiten en de keuze voor een cloud softwareplatform met order-, transport- en verwerkingsfuncties.
De e-commerce markt in heel Europa is zeer divers. Ook moeten er meer combinaties van B2C en B2C sales worden geïntegreerd in de logistieke keten
Twaalf jaar later bundelt hij zijn zijn kennis in een nieuw boek. Er zijn klanten toegevoegd op het gebied van logistieke dienstverlening en CO2-uitstoot. Hij is een mismatch tussen wat bekend is en wat nodig is. Het erop dat logistieke concepten en operaties achterlopen in hun ontwikkeld in daardoor zijn de verkoopkanalen en de logistieke operaties beschouwd vaak niet (volledig) op elkaar aangesloten.
Aanbevelingen
Slegers legt geen alleen de vingers op vele zere plekken, met als doel ‘ogen doen openen’, hij komt ook met hoe het beter kan om een frauduleuze ‘first time right’ verzending en levering te bereiken.”
Omnichannel, cross border, dropshipping, long tail, B2C en B2B, platforming. Vele trends en komen voorbij in het boek waarin de Schrijver zich baseert op wetenschappelijk, eigen ervaring, empirische volgende, ervaringen en visie.
Eén ding staat vast: e-commerce is ‘een blijvertje’ Het is aan de logistiek de Reis van magazijn tot deurbel nog los te maken.
De hardcover versie kost €45 en de e-pub voor de e-reader €14,50. Het boek wordt uitgegeven via bol.com en ook via Amazon en de website van Verloopuitgeverij.