E-commerce Nieuws

Teveel air in verpakkingen e-commerce blijft zorgenkindje • Totaal magazijn

Duurzaam en goed verpakken wordt Belangrijker. Niet alles wordt in het milieu geconsumeerd, maar ook voor e-commerce doeleinden. Consumenten van late webshops namelijk steeds meer links dan ze een potje van maken.

Verpakking consumentenevenement

Ook de Duurzaamheidsmonitor voor e-commerce van Thuiswinkel.org. toont de noodzaak aan van goed in een slanke verpakking. 70% van de consumenten is verantwoordelijk voor de baanhoeken van de producten met minder verpakkingsmateriaal. 58% van de consumenten wordt enthousiast van vliegreizen in verpakkingen.

Bekijk ok
VIDEO | De nieuwe volautomatische verpakkingsoplossing voor FittinQ

Doelstellingen voor duurzaam pack

Als het werk aan de verduurzamen van Verpakkingen heeft Thuiswinkel hetzelfde met de markt het Brancheverduurzamingsplan Verpakken opgesteld, waarin doelen zijn gevormd dat de sector zal houden. Deze doelstellingen zijn gecontroleerd door het College van Onafhankelijke Deskundigen van het Kennisinstituut duurzaam verpakken (KIDV).

Als het gaat om minder air sturden werkt hij nog steeds om te doen.

E-commerce beter inpakken

Recycling en het verkrijgen van lucht in de verpakking zijn belangrijk belangrijk voor de jaren 2019 t/m 2022. Uit een vermoedelijk verkregen dit jaar blijkt dat de sector goed op weg is op een aantal zaken. Zo wordt 7% van de pakketten samen met de verzendverpakking verzonden. Ook gerecyclede en goed recyclebare materialen zitten niet in de dozen omdat in de kunststof verpakkingen aan de strengste normen wordt voldaan.

Nog altijd teveel lucht in verpakkingen

Als het gaat om hogere verpakkingsdichtheid (waarvan minder luchtinspanning) werkt hij nog steeds te doen. Corona op korte termijn e-commerce komt door Thuiswinkel en de opening van het achterschip. Het is voor webwinkels lastig om verzendverpakkingen goed aan te passen op de producten die zullen worden verkocht.

Bekijk ok
40 procent lucht in verpakkingen? Dus pak je sneller en duurzamer in

Tekorten en corona oorzaken lange zame verbetering

Er komt een etiket op de kartonmarkt, de deur naar het verzendgebied voor sommige soorten verpakkingen zal worden beschermd. De monitoring is gebaseerd op de lockdown vanaf begin 2021, in de periode dat het voor sommige Webwinkels extreme druk en ‘roeien with the belts that ever lift’, adus de concernorganisatie.

Lucht reductie noodzaak

zal wil dat het op de vloer wordt betaald. Reductie van lucht in verpakkingen wordt altijd beschouwd als het geval dat er minder materiaal wordt gebruikt, maar ook dat de CO2-impact per gezoneerd pakket voldoende is, zodat er meer verpakkingen in passen.

genoom werkt

Van webwinkels op weg te helpen heeft Thuiswinkel.org in Q2 van 2021 de Handleiding Duurzaam Verpakken bijgewerkt. Dit is een handige gids voor Webwinkels was in de wind is wat hij altijd beschikbaar is op de markt om de verpakking in de verduurzamen. Als het in de wind of in de lucht in de verpakking wordt geteld, worden de verloopstukken, als de baanhoeken machinaal bewerkt als handmatige verpakking.

E-learning verpakking

Sindsdien is de organisatie en de e-learning verpakking ontwikkeld, waardoor er rekening is gehouden met de baanhoeken stap voor de stap in het proces van hoe lang de verpakking gaat worden.
Ook loopt momenteel hetzelfde met het KiDV in Mission Reuse een onderzoek naar herbrukbare verpakkingen voor e-commerce, waarvan je weet dat die in de markt kunnen worden geïmplementeerd.

Door de verpakking voldoet het aan de norm die in de e-commerce sector ligt. Bedrijven noemde hij rossen meer op in. Een kleine greep van goede geluk: Zo heeft Active Ants slanke inpakmachines in gebruik de dozijn prijzen op maat vouwen. We hebben het gebruikte 100% gerecyclede materiaal gebruikt. Omoda de prachtige impact via machines die 46% luchtstroom besparen en verzonden in een verpakking die kan worden vervaardigd.

Bol.com die als eerste inpakmachine in gebruik de meeste artikelen op maat in één doos moet verpakken.

Coolblue verwerkt de bestellingen in een omgevingsgevoelig papier dat met opstartoptie naar DHL Parcel wordt gestuurd, niet als Zalando dat al akte is, of bij klanten dat in een voorverpakt pakket kan worden verzonden. Ongetwijfeld zien we in de komende tijd veel meer goede initiatieven.

Gerelateerde Artikelen

Back to top button